Handvaardigheid & muziek
Extra lessen door vakleerkrachten. Klik op de foto voor meer informatie.
Positive Behavior Support (PBS)
Zo benaderen wij onze leerlingen. Klik op de foto voor meer informatie.
Ouderbetrokkenheid
Klik op de foto voor meer informatie.
Hoogbegaafd of hoogintelligent
Wij proberen aan te sluiten bij de onderwijsbehoeften van ieder kind. Klik op de foto voor meer informatie.
Wetenschap en Techniek
Klik op de foto voor meer informatie.
Engels
Voor groep 1 t/m 8. Klik op de foto voor meer informatie.
Tussenschoolse Opvang (TSO)
Schoolplein / kunstgrasveld/ pannakooi. Klik op de foto voor meer informatie.
LIST
Lezen Is TOP! Klik op de foto.
Aandacht voor ICT
21st century skills. Klik op de foto voor meer informatie.
Leerkrachtbetrokkenheid
Klik op de foto voor meer informatie.

collage OOL

In de hele school zijn we aan het onderzoeken en ontwerpen. Onze groep was benieuwd of iedere appel uit eenzelfde zak evenveel pitjes heeft. Met 4 leerlingen in een groepje deden we het onderzoek en schreven onze bevindingen op het formulier. 

Hoe ziet de appel eruit, welke kleur heeft de appel, hoeveel centimeter hoog, hoeveel centimeter rond, hoe ruikt de appel, hoe voelt de appel, hoeveel pitjes denken we dat de appel heeft en dan in vieren snijden en pitjes tellen. Daarna de resultaten met de andere groepjes vergelijken en antwoord geven op de onderzoeksvraag: Heeft iedere appel uit eenzelfde zak evenveel pitjes? Nee. Tenslotte werd de appel met smaak opgegeten.

Een andere les was een product onderzoeksles. Uit het keukenkastje van de juf kwamen bijzondere voorwerpen tevoorschijn. Per groepje werd beschreven wat het was, waarvoor het was, waarvan het gemaakt was en of er ook hefbomen en draaipunten in te vinden waren. Tot slot van de les werd elk voorwerp besproken en het gebruik gedemonstreerd, zoals de roerzeef om appelmoes te maken, die we bij de lunch opgegeten werd.

Als vervolg op de hefbomen les gingen we ook op zoek naar hefbomen in ons eigen lichaam. De elleboog en pols gebruikten we om samen met de hamer spijkers in een plankje te timmeren. Hier ontdekten we ook dat je de hamer beter niet vlak naast de kop kunt vasthouden, maar achter aan de steel, dan is de hefboom langer. In de klas werd later het kale spijkerplankje omgetoverd tot een mooie ster.